پیام ها و بیانیه ها

پیام معظم له بمناسبت حلول ماه محرم الحرام و توصیه به احیاء فریضه امر به معروف و نهی از منکر

باسمه تعالی
قال الله تبارک و تعالی «الذین ان مکنّاهم فی الارض اقاموالصلاة و اتوالزکاة و امروا بالمعروف و نهوا عن المنکر »
ماه محرم ماه پیروزی خون بر شمشیر و غلبه راه حق بر مسیر باطل است.
دهه اول محرم زمینه ای برای احیای فریضه مهم و حیاتی امر به معروف و نهی از منکر و تذکری برای عموم مؤمنین نسبت به اهمیت این دو فریضه الهی است.
از جمله مهم ترین موارد امر به معروف و نهی از منکر برپایی شعائر دینی و مجالس عزای حسینی علیه السلام با رعایت موازین بهداشتی و دستورات مسئولین امر است که میتواند مقدمه ای برای احیای ارزشهای دینی و آگاهی دادن جامعه نسبت به مبارزه با منکرات است.
اینجانب به آحاد مؤمنین مخصوصا جوانان عزیز توصیه میکنم که نسبت به عزاداری و احیای ارزشهای دینی در جامعه کوشا بوده و مسئولین مربوطه نیز در این جهت تلاش کنند.
منکراتی همچون تجمل گرایی، فساد، پولشویی، رشد بی حجابی و پوششهای نامناسب، رشوه، ربای بانکی و غیر بانکی، رشد سبک زندگی غربی، بی عفتی در حال رشد در فضای مجازی و حقیقی، بی عدالتی و تبعیض، اسراف منابع، عدم توجه کافی به حفظ محیط زیست، گسترش فضای تهمت زنی و شایعه پراکنی در برخی رسانه ها، تماما مصداقهای بارز منکر است و باید با عزم ملی و احساس وظیفه عمومی و نهی از منکر جلوی رشد آن گرفته شده و با برنامه ریزی دقیق و مستمر و مدیریت شده مسئولان امر و حمایت و تشویق ناهین از منکر در مسیر تحقق جامعه الهی قدم برداریم.
امید است خداوند متعال زمینه هدایت جامعه به سمت تعالی اسلامی و دینی و فرج برای مستضعفین را فراهم نماید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن