به محضر مبارک مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی علوی گرگانی (دامت برکاته) سلام علیکم و رحمت الله. ضمن آرزوی توفیقات روزافزون، سلامتی و طول عمر حضرت عالی از محضر مبارک تقاضا می شود با بذل و عنایت خود، در خصوص حریم خصوصی زوجین نسبت به همدیگر، به سوالات ذیل پاسخ دهید. سوال استفتاء: سوال۱: آیا زوجین می توانند گوشی همراه، یگدیگر را برداشته و ارتباط که از طریق فضای مجازی با دیگران داشته، تفحص نمایند یا اینکه گوشی همراه، جزء حریم خصوصی محسوب شده و هیجکدام حق تفحص در گوشی همدیگر را ندارند؟ سوال۲: آیا زوجین می توانند، ایمیل، فکس، نامه و… همدیگر را تفحص نمایند یا اینکه جزء حریم خصوصی محسوب شده و هیجکدام حق ورود بدون اجازه به موارد مذکور را ندارند؟ سوال۳: آیا شوهر به عنوان مدیر و ریاست خانه، می توانند کیف، کارت بانکی، و کلید خودروی همسرش را برداشته و تفحص، یا پول برداشته و استفاده نمایند یا اینکه جزء حریم خصوصی همسر، محسوب شده و شوهر حق استفاده بدون اجازه، در موارد مذکور را ندارند؟

باسمه تعالی
پاسخ استفتاء شما :

۱_ اگر مرد احتمال خیانت در زن یا انجام گناه توسط زن را بدهد میتواند گوشی همراه او را برداشته و تفحص کند ولی زن نمیتواند این کار را کند مگر با اجازه شوهر باشد و اگر احتمال خیانت شوهر را بدهد و شوهر هم راضی نباشد باید با اجازه حاکم شرع این کار را کند.

۲_ اگر مرد احتمال خیانت در زن یا انجام گناه توسط زن را بدهد میتواند ایمیل یا فکس او را تفحص کند ولی زن نمیتواند این کار را کند مگر با اجازه شوهر باشد و اگر احتمال خیانت شوهر را بدهد و شوهر هم راضی نباشد باید با اجازه حاکم شرع این کار را کند.

۳_ اگر احتمال انجام کاری توسط زن را بدهد که منافات با امور منزل و یا زندگی مرد داشته باشد مانعی ندارد.

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن