پیام ها و بیانیه ها

پیام مرجع عالیقدر حضرت آیت‌الله العظمی علوی گرگانی مد ظله به یازدهمین کنگره بین المللی امام سجاد علیه السلام

پیام مرجع عالیقدر حضرت آیت‌الله العظمی علوی گرگانی مد ظله به یازدهمین کنگره بین المللی امام سجاد علیه السلام

باسمه تعالی

🔶بدون ‏تردید هرکدام از حضرات معصومین (علیهم السلام) در عصر خود به عنوان اسوه کامل انسانیت و بارزترین نمونه کمالات و صفات انسانى بوده‏اند و این فضائل و کمالات از مهم‏ترین صفات پیشوایان معصوم (علیهم السلام) در طول حیات و بعد از شهادت آن بزرگواران، به شمار می رفته لذا محبت و عشق به آن انوار مقدسه در قلوب انسان های مشتاق و علاقه مند در طول تاریخ همیشه گرم و جوشان بوده و هیچگاه سرد و خاموش نمی شود.

🔷حتى دشمنان ائمه معصومین (سلام الله علیهم اجمعین) نتوانستند این حقیقت را انکار کنند و بارها زبان به اعتراف گشوده و مناقب، فضائل و کمالات پیشوایان معصومین (علیهم السلام) را به دیگران یادآور شده‏اند.

🔶دوران امام سجاد (عليه السلام) در حقیقت دوران خفقان و مظلوميت شيعه بود؛ لذا امام (علیه السلام) مجال حضور فعال درجامعه را نداشتند. با وجود اين اوضاع و احوال، به نشر احكام و مسايل دين اسلام به هر نحو ممكن مي‌پرداختند. از آن جمله بسياري از مسايل مهم اعتقادي، اخلاقي و اجتماعي و … را در قالب دعا براي شيعيان بيان مي‌فرمودند.

🔷امید است به بهانه اینگونه برنامه ها که یازدهمین دوره آن در حال برگزاری است نکاتی از زندگی آن امام همام بیان شود تا دلها را از زنگار جهل و خرافه‏ زدوده و در پرتو دوستى اهل بیت (علیهم السلام) گامهاى سعادت به سوى کمال برداشته شود . ان شاء الله

🔶 لازم است در پرتو تعالیم روح بخش اسلام بیش از پیش به کمک نیازمندان و امور خیریه پرداخته شود همانگونه که در سالهای گذشته نیز در سایه همین تعالیم و برنامه ها اموری همچون؛
ترویج نذر امام سجاد (علیه السلام)، آزادی برخی زندانیان جرائم غیر عمد، تربیت بیش از یکصد حافظ «صحیفه سجادیه» در سراسر کشور انجام گرفته است که عملی مبارک و میمون خواهد بود.

سید محمد علی علوی گرگانی
٢١ محرم الحرام ١۴۴٣

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن