اخبار

حضرت آیت الله العظمی علوی گرگانی ربا اعلام جنگ با خدا است، باید با تلاش زیادی جلوی ربا گرفته شود.

حضرت آیت الله العظمی علوی گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی معصومی نیا، مسئول کمیته پولی مالی حوزه علمیه قم و دیگر اعضاء کمیته

حضرت آیت الله العظمی علوی گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی معصومی نیا، مسئول کمیته پولی مالی حوزه علمیه قم و دیگر اعضاء کمیته مالی پولی حوزه با بیان این که مسائل فقهی کارشناسی دینی می خواهد و هر کسی نمی تواند کارشناس دینی باشد، گفتند: طرح جدید بانکداری که مجلس درحال تصویب است باید به نظر رهبر انقلاب و بعضی از کارشناسان خبره در بحث اقتصاد و فقه برسد تا مشکلات دینی و علمی آن حل شود. معظم له افزودند: این راه حلی که بانک ها در پیش گرفته اند و مشغول بنگاه داری شدند، مشکلات زیادی برای کشور و کارخانجات تولیدی ایجاد کرده است.مرجع تقلید شیعیان بیان داشتند:  الان یکی از مشکلات جامعه بحث ربا است. تا مراجع می گویند ربا ایراد دارد، می گویند، شورای فقهی اجازه داده، اما کدام فقیه؟ آیا فقیه این حرف را می زند که بگوید ربا ایرادی ندارد.

ایشان افزودند: باید بر قوانین جدید، فقیه جامعه الشرایط با نظارت رهبری معین شود تا از هر لحاظ مشکلی نداشته باشد.

ایشان اظهارداشتند: گرفتن کلمه ربا، ولی انجام کارهایی که در حقیقت همان ربا است نوعی شیطنت است، باید مواظب بود، جلوی این مسائل که به نام اسلام در حال انجام است، گرفته شود. ربا اعلام جنگ با خدا است، باید با تلاش زیادی جلوی ربا گرفته شود.

حضرت آیت الله العظمی علوی گرگانی در پایان فرمودند: اگر کسی عمدا از پرداخت وام خود ممانعت کند در نظر گرفتن جریمه توسط دولت و یا نهادهای نظارتی اشکال ندارد اما تعیین جریمه دیرکرد برای هر وام گیرنده ای که بخاطر مشکلات متعدد اقتصادی توان پرداخت ندارد و سپس تغییر دادن اسم آن به اسم تعزیر حکومتی دردی را دوا نمیکند و همان حکم حرمت پا برجا است.

 

https://eitaa.com/alavigorgani

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن