با سلام و عرض ادب .علوم غریبه خصوصا اوفاق و علم طلسمات هم جنبه خیر دارد هم شر،که سحرو جادو هست و علمائی مثل شیخ بهایی،میرفندرسکی ،میرداماد ،ابوالحسن حافظیان ،حسنعلی نخودکی ،علامه میرجهانی علامه دهدار، سید موسی زرآبادی رضوان الله تعالی علیهم و بعضی علمای زنده در عصر ما که از روحانیون بودن یا هستند به آن مسلط بودند و هستند با توجه با این فرض که کسی که این طلسمات را مینویسه استاد هست و اثر گذاری طلسمات او به وضوح رویت شده و از اوفاق و طلسمات رحمانی(ایات قران و اسمهای خدا) استفاده میکنه بزرگواری کنید به سوالات زیر جواب بدید : ۱- عمل احضار معشوق یا معشوقه که همسر باشه یا نباشه ایا اشکالی داره ؟ در این نوع طلسمات یا وفقها فردی که احضار میشه بیقرار و نا آرام میشه تا خودش را به معشوق برساند ایا اشکالی داره استفاده بشه ؟ درمورد همسرانی که قهر کرده اند میشه استفاده کرد؟ ۲- استفاده از طلسمات یا وفق های رحمانی(که بر گرفته ازایات قران و اسماء الله هست) برای ایجاد عشق و محبت بین ۲ نفر همسرباشند یا نباشند یا ایجاد محبوبیت و عزیز شدن بین خلایق یا برای افزایش رزق اشکالی داره ۳- استفاده از طلسمات و اوفاقی که برای افزایش رزق و عشق ومحبت احضار معشوق هست و نمیدانیم رحمانی است یا شیطانی فقط روی کاغذ اعداد یا حروفی بصورت مقطعه نوشته میشود و هیچ ذکری از شیاطین یا اجنه برده نمیشه برای فعال سازی اون، چگونه است؟ ۴- اوفاق و طلسماتی هست که با اون میشه مانع فحاشی و بدگوئی کردن ،کتک زدن،جلوگیری از دشمنی،رابطه جنسی مرد با کسی غیر همسرش یا کلا مانع زنا و لواط کردن هر فرد شد؟ آیا استفاده ازاینها جایز است ؟ خصوص در زندگی مشترک. با تشکر فراوان یا علی

باسمه تعالی
پاسخ استفتاء شما :

۱_ به طور کلی استفاده از طلسمات و علوم غریبه در اسلام منع شده است مگر در موارد شرعی و اضطراری که جنبه کمک به فرد دارد و موجب گرفتاری و اختلال در زندگی دیگری هم نشود لذا عمل احضار معشوق با معشوقه جایز نیست مخصوصا اگر نامحرم باشند.

۲_اگر موجب تأثیر گذاری در روحیه فرد دیگر و اسیر کردن روان او شود و او را ناچار به زندگی با فرد مورد علاقه استفاده کننده از طلسم کند حرام است ولی استفاده از طلسمات برای افزایش رزق و برآورده شدن حاجات در صورتی که تأثیری در زندگی دیگری و یا اختلال در زندگی و روان دیگران نداشته باشد مانعی ندارد گرچه ممدوح نیست.

۳_در موارد شک باید احتیاط شود مگر فردی که به او مراجعه می شود انسان باتقوا و خداترس باشد و عرفا به دنبال طلسمات شیطانی نرود.

۴_اگر موجب فشار و آزار در روح و روان دیگران شود جایز نیست مگر فردی ناچار باشد و برای فرار از آزار دیگران ناچار به انجام این طلسمات باشد و جنبه شیطانی هم نداشته باشد.

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن