با عرض سلام و احترام محضر مرجع بزرگوارم حضرت آیت الله العظمی علوی گرگانی ادام الله ظلکم علی رووس المسلمین با آرزوی سلامتی و طول عمر با عزت حضرتعالی چند سوال شرعی از محضرتان داشتم اول اینکه حقیر تاکنون مرجع مشخصی نداشته ام اما فی الحال میخواهم تقلید نمایم.سوالم اینست که آیا میتوانم از حضرتعالی تقلید کنم؟ دوم اینکه حقیر در شهرری زندگی میکنم.آیا با طی مسافت بیشتر از مقدار هشت فرسخ در استان تهران بنده مسافرم؟آیا شهرری را از تهران جدا میدانید؟منظور بنده این است که آیا شهرستان های استان تهران مثل ورامین و شمیران و شهرری و…. را جز تهران میدانید؟ و رفت و آمد من به نقاط مختلف استان تهران و شهرستان هایش از نظر قصر یا اتمام نماز و روزه چه حکمی دارد؟ خواهشمندم محبت کنید دقیق پاسخ بفرمایید مسأله بعدی اینکه حقیر ان شا الله تا چند روز آینده مراسم عقدم هست.آیا اجازه می فرمایید در مراسم برای چند دقایقی حلقه طلایی که با خانومم هماهنگ خریده ایم،( البته برای یادگار نه اینکه خدای نکرده بخواهم استفاده کنم) را بدستم کنم؟ سوال بعدی اینکه چند سال پیش از جایی چند عدد کتاب برای مطالعه به امانت آوردم اما متاسفانه الآن آن کتابها مفقود شده و دسترسی به آن ها ندارم.از جهت تکلیف استرداد آن کتب و احیانا حق الناسی که به گردنم آمده چه کنم؟ لطفاً راهنمایی بفرمایید مسأله بعدی اینکه در پایان ماه مبارک رمضان که مقام معظم رهبری با توجه به مبنایی که در مورد رویت هلال ماه دارند (ثابت بودن با تلسکوپ و ابزار جدید) ، رویت هلال ماه شوال را اعلام می فرمایند؛ تکلیف ما مقلدین حضرتعالی چیست؟ مسأله بعدی اینکه در آیا استمنا مرد توسط خودش برای همسرش جایز است؟ و اینکه زن می‌تواند در اثنای معاشقه آلت تناسلی مرد را بمکد؟ و ایضا مرد عضو جنسی همسرش را؛ آیا جایز است؟ و سوال آخر اینکه حقیر در گذشته بر اساس دوری از خداوند و اهل بیت علیهم السلام روزه ماه رمضان ۵ سال گذشته را(تقریباً تمامش را) یا با خوردن و آشامیدن یا با عمل حرام استمناء به طور تعمدی باطل کرده‌ام و فی الحال اصلأ توانایی اینکه به ازای هر روز،کفاره بدهم را واقعا ندارم.چون تکلیف بسیار عظیم و بشدت مالایطاقی ست.تکلیفم چیست چه کنم؟

باسمه تعالی
پاسخ استفتاء شما :

۱_ در صورتی که اینجانب را اعلم و یا مساوی با سایر مراجع بدانید میتوانید تقلید کنید.

۲_ شهر ری مستقل از تهران است و خروج از شهر ری مصداق سفر است لکن چون فاصله شهر ری با تهران کم است لذا اگر قصد رفتن به تهران و مکانهای مختلف برای انجام کارهای اداری یا روزمره را داشته باشید نماز شما تمام است و شکسته نمی باشدو روزه هم صحیح است.

۳_اگر برای چند دقیقه و صرفا برای عکس یادگاری باشد امید است که گناه نداشته باشد البته اگر از خانواده عروس بخواهید که انگشتر پلاتین بگیرند که هم دارای ارزش است و هم ظاهری زیبا دارد بهتر است و از انگشتر طلا حتی برای یادگاری اجتناب کنید.

۴-یا باید از آن مکان حلالیت بطلبید و یا پول کتابها را به قیمت روز به آن مکان بدهید و یا عین کتاب را بخرید و تحویل دهید.

۵_میتوانید به نظر مقام معظم رهبری در باب حکم به اول ماه شوال عمل نمایید.

۶_مکیدن آلت تناسلی مرد برای زن و بالعکس مانعی ندارد ولی خوردن منی مرد و آب زن حرام است ضمنا اگر مرد با خودش بازی کند تا منی بیرون آید و اصطلاحا خودش استمنا کند حرام است ولی اگر زن دست بزند و یا مرد بازی و معاشقه کند تا منی مرد خارج شود مانعی ندارد و غسل بر عهده مرد واجب است.

۷_ در حال حاضر باید آن مدت را قضا کنید و هر مقدار از کفاره عمد را که میتوانید بپردازید و برای بقیه آن استغفار کنید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن