با عرض سلام و تشکر از پاسخ ها و راهنمایی های حضرتعالی ، خواهشا بفرمایید بنا به نظر آخوند که مفهوم مخالف نمیتواند عام را تخصیص بزند ، میتوان نتیجه گرفت نتیجه ی حمل عام بر خاص ، مفهوم مخالف ندارد ؟ فرضا اگر دلیل اول ( اکرم العادل) و دلیل دیگر( ان کان العالم عادل ، فاکرمه ) باشد ، جمع آنها همین عبارتست ، اما مفهوم آن که ( اگر عالم عادل نبود اکرامش نکن) عام را تخصیص میزند، پس مفهومش حجت نیست؟

باسمه تعالی
پاسخ استفتاء شما :

مفهوم آن کان العالم عادلا فاکرمه نمی‌تواند عام اکرم العالم را تخصیص بزند.

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن