سلام علیکم . اولا آیا اثر قصد ریا در نماز ، با توبه و قصد جدی بر پنهانی خواندن نماز ، زایل میشود یا نماز باطل است؟ دوما شخصی میگفت الغای خصوصیت از مصادیق استقراء است . زیرا درواقع یک موضوع خاص را با استقراء در شرع و اثبات عدم خصوصیت، به عام گسترش میدهیم و این تعریف استقراء است . این سخن صحیح است یا الغای خصوصیت از مصادیق تنقیح مناط میباشد؟

باسمه تعالی
پاسخ استفتاء شما :

۱_اگر در نماز ریا وجود داشته باشد نماز باطل خواهد شد حتی اگر بعد از آن توبه شود.

۲_القای خصوصیت از موارد تنقیح مناط میباشد.

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن