سلام ۱ – سؤال در مورد نماز :  در رکعت اول ودوم  بعد از سوره حمد ، آیا محدود به خوا ندن فقط یک سوره هستم یا خیر ؟ مثلامن در رکعت اول  بعد از حمد ۳ آیه ، آیت الکرسی رو میخوانم و سپس سوره کافرونو سپس سوره اخلاص . و در رکعت دوم بعد از حمد ۵ آیه سوره نمل ( ام یجیب )و سپسسوره فلق و سپس سوره ناس . البته در نماز صبح رکعت اول و در نماز عشا رکعت دوم بعداز حمد و آیات فوق سوره قدر رو هم به آیات اضافه میکنم که صبح رو با سوره قدر و شب رو هم با سوره  قدر به اتمام برسانم.ممنون میشم نظر شرعی مرجع محترم رو به اینجانب ،اطلاع رسانی بفرمائید. ۲- من ۴۸ سال دارم و ایرانی هستم و مقیم کشور عمان ، شهر مسقط .علاقه مند به تحصیل  دروس حوزه های علمیه شیعه هستم ؛ البته فقط بصورت آنلاین . در صورت امکان حوزهعلمیه ای را معرفی بفرمائید . تلفن واتس آپ و تماس : ۰۰۹۶۸۹۵۶۵۰۴۱۴ ،  به برنامه های ایرانی ، بله و ایتا و سروش و روبیکا : ۰۰۹۸۹۲۱۲۷۸۴۷۴۴ دسترسی دارم .ایمیل های من : mrhosseinfathi@hotmail.com و mrhosseinfathi@gmail.com و project@hosseinfathi.com.وب سابت من :  http://hosseinfathi.com/ با درود ،حسین فتحی ، مسقط ، عمان ، ۱۵/۰۷/۲۰۲۳ شنبه

باسمه تعالی
پاسخ استفتاء شما :

خواندن یک سوره کامل بعد از حمد در نماز واجب لازم و واجب است و بنابر احتیاط واجب نمیتوان بیش از یک سوره کامل را در یک رکعت خواند و خواندن بعض از سوره به همراه یک سوره دیگر به صورت کامل یا ناقص هم صحیح نیست و بنابر احتیاط لازم نماز باطل است.

۲_ اطلاع دقیقی نداریم و میتوانیم به سایت حوزه آنلاین مراجعه کنید و یا با مسئولین آن سایت و سایتهای حوزوی فعال در فضای اینترنت صحبت کرده و مشورت بگیرید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن