سلام و درود .خسته نباشید حکم فعالیت در بازار فارکس چیست ؟ ۱.در بازار فارکس معامله جفت ارزها به طور مثال دلار در برابر یورو مشکلی دارد؟ ۲.در بازار فارکس ابزاری به نام اهرم وجود دارد اهرم که از طرف کارگزاری ها داده میشود پول را چند برابر میکند و در واقع به من معامله گر اعتبار میدهد اما در قبال این اعتبار سودی دریافت نمیکند فقط مبلغ کارمزد متناسب با این اهرم چند برابر میشود .به طور مثال بنده ۱۰۰ دلار سرمایه دارم و کارمزد کارگزاری برای خرید و فروش ۱ دلار است هنگام استفاده از اهرم اعتبار من ۱۰۰۰ دلار میشود و کارمزد هم به همان نسبت ۱۰ برابر شده و ۱۰ دلار میشود ‌.اما سودی ار اعتبار دریافت نمیشود . در صورت امکان پاسخ دقیقی لطف کنید بسیار پرس و جو کردم اما پاسخی دریافت نکردم. خیلی ممنون🙏🙏🌹

باسمه تعالی
پاسخ استفتاء شما :

چون فعالیت در بازار فارکس غالبا بر پایه بازاریابی هرمی است لذا اگر این موضوع مصداق پیدا کند شرعا جایز نیست.

۱_ اگر واقعا معامله ارزها در مقابل یکدیگر صورت بگیرد و افزایش یا کاهش ارزش ارزها صوری و یا  همراه با فریب نباشد و معامله واقعی صورت گیرد اشکال شرعی ندارد و باید این امور توسط متخصصین مالی بازار دقیقا معین شود.

۲_ دادن اعتبار از طرف موسسه و یا بانک و یا افراد دارای اعتبار قانونی و حکومتی یا بین المللی اشکال ندارد ولی گرفتن کارمزد منوط به ایجاد هزینه کاری برای فرد دهنده اعتبار است و نباید دریافت کارمزد صوری باشد.

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن