آیا از جهت اشتراط عمد و علم و تقصیر بین احکام اتلاف و تسبیب تفاوت وجود دارد؟
باسمه تعالی پاسخ استفتاء شما: در ضمان تسبیبی، عمد یا تقصیر ملاک نیست بلکه صدق انتساب عرفی ملاک است.
باسمه تعالی پاسخ استفتاء شما: در ضمان تسبیبی، عمد یا تقصیر ملاک نیست بلکه صدق انتساب عرفی ملاک است.
باسمه تعالی پاسخ استفتاء شما: الف: یکی از فروع اتلاف است. ب: ملاک انتساب عرفی است. ج: در جایی که واسطه بسیار خفیف است به طوری که عرف، واسطه را نمی بیند گرچه به دقت عقلی واسطه وجود دارد در آن موارد حکم به ضمان بالمباشره می کنند.