در چهار مكانى كه مسافر نسبت به قصر و اتمام نماز مخيّر است آيا در روزه هم اين حكم جارى است يا خير؟
باسمه تعالی پاسخ استفتاء شما: حكم به تخيير، مخصوص نماز است و روزه اين حكم را ندارد.
باسمه تعالی پاسخ استفتاء شما: حكم به تخيير، مخصوص نماز است و روزه اين حكم را ندارد.
باسمه تعالی پاسخ استفتاء شما: در هنگام سحر و افطار اذان مناط نيست مگر اطمينان به دخول وقت از آن حاصل شود و ملاك دخول وقت است و لازم نيست مقدارى از اذان بگذرد بلكه به محض آن كه مغرب شرعى شد، مىتواند افطار كند.
باسمه تعالی پاسخ استفتاء شما: اگر عرفاً مهمان بوده و سر سفره او می نشسته فطریه به عهده صاحبخانه است و احتیاط در اینگونه موارد اینست که خودش فطریّه را به صاحبخانه هدیه کند و صاحبخانه فطریه را بپردازد.
باسمه تعالی پاسخ استفتاء شما: چناچه آنان را دعوت کرده و قبل از مغرب بر او وارد شوند نانخور او به حساب می آیند و فطریه آنان بر او واجب است.
باسمه تعالی پاسخ استفتاء شما: فطریه را باید میزبان بدهد.
باسمه تعالی پاسخ استفتاء شما: نمی توان سخن مدّعیان رؤیت را پذیرفت.
باسمه تعالی پاسخ استفتاء شما: اگر از گفته او علم به رؤیت هلال و حلول ماه شوال حاصل شود، می تواند افطار کند.
باسمه تعالی پاسخ استفتاء شما: در حالت اولیه رؤیت هلال حکم حکومتی نیست، لکن اگر حاکم شرع و فقیه جامع الشرایط حکم به عید کند همه مردم حتّی مقلّدین مراجع دیگر باید تبعیّت کنند مگر علم به خلاف حاصل شود، ولی اگر حکم نکند فقط برای خودشان حجّیّت دارد مگر
باسمه تعالی پاسخ استفتاء شما: اختلاف افق در حلول ماه وجود دارد ولذا در امکنه ای که از نظر افق با هم یکی و یا قریب الافق هستند اگر برای یکی از آن مناطق ماه رؤیت شد برای همه منطقه ماه ثابت است.
باسمه تعالی پاسخ استفتاء شما: چون اتحاد افق هست، لذا اول ماه ثابت است.