اگر كسى اجير شد بر طبخ طعام مساكين، آيا اجرت العمل را مىتواند از كفّاره بردارد؟
باسمه تعالی پاسخ استفتاء شما: خير نمىتواند بردارد.
باسمه تعالی پاسخ استفتاء شما: خير نمىتواند بردارد.
باسمه تعالی پاسخ استفتاء شما: پول دادن جايز نيست، مگر آن كه در صورت اطمينان، به گيرنده وكالت بدهد كه آن را طعام بخرد كه در اين حال مانعى ندارد.
باسمه تعالی پاسخ استفتاء شما: كفّاره ندارد ولى چنانچه در بین۳۱ روز اول باشد دوباره بايد از اوّل شروع به روزه گرفتن نمايد.
باسمه تعالی پاسخ استفتاء شما: كفّاره ندارد بلكه بايد از اوّل شروع كند يعنى آن چهار روز را كه گرفته است حساب نمی شود.
باسمه تعالی پاسخ استفتاء شما: روزه نذر معيّن را در زمان خودش بگيرد و كفّاره روزه را ادامه دهد و اين فاصله ضرر به توالى كفّاره روزه نمىزند.
باسمه تعالی پاسخ استفتاء شما: روزه نذر معيّن را در زمان خودش بگيرد و كفّاره روزه را ادامه دهد و اين فاصله ضرر به توالى كفّاره روزه نمىزند.
باسمه تعالی پاسخ استفتاء شما: اوّل بايد ۳۱ روز روزه بگيرد تا مصداق دو ماه متوالی حاصل شود.
باسمه تعالی پاسخ استفتاء شما: كفّاره در صورتى واجب مىشود كه تقيّه نباشد و جاهل مقصّر باشد ولى اگر از روى تقيّه باشد بنابر احتياط فقط قضا واجب است.
باسمه تعالی پاسخ استفتاء شما: هر وقت زن تمكّن پيدا كرد بر خود او لازم است كه بپردازد.
باسمه تعالی پاسخ استفتاء شما: بهتر است كه تأخير نيندازد و اگر به عنوان قرض به فقير بدهد و در موعدش به عنوان كفّاره قبض و اقباض كند يا وكالت به فقير بدهد در مورد قبض و اقباض، اشكال ندارد.